Campagne ASN zet in op meer biodiversiteit | MarketingTribune Bureaus

2022-05-27 20:56:41 By : Ms. Shirley Z

Omdat de gemiddelde plant uit het tuincentrum meerdere schadelijke stoffen bevat die giftig zijn en daarmee de natuurlijke balans verstoort introduceert ASN Bank de BioBrigade.

De BioBrigade is een collectief biologische superheldjes die op natuurlijke wijze plagen bestrijden, de grond omwoelen en de omgeving bestuiven. Je roept ze op met een speciale zadenmix, die door de bank in een oplage van 10.000 exemplaren wordt verspreid. Door de bloemen die daaruit groeien, weten de Biobrigadiertjes jouw tuin of balkon vanzelf te vinden. Van Tijgerworm tot Spinnemans en van Buzz Nectar tot Meta Morphia. Selmore Creative Agency ontwikkelde de bijbehorende activatie in de opvallende fabelstijl van ASN Bank. In een geïllustreerd luisterboek en een social campagne komt de BioBrigade tot leven en worden mensen opgeroepen de speciale zadenmix te bestellen. Als al die zadenmixen worden geplant levert dat 50.000 m2 aan natuurlijk groen op. Alle kleine beestjes zullen de biodiversiteit in Nederland dus een beetje vooruithelpen.

Zadenmix De zadenmix is met ecologisch kweker Cruydt-Hoeck samengesteld uit 31 verschillende zaden. Het resultaat is een kleurige bundel van bloemen die hier van nature voorkomen, en dat vinden de insecten ook fijn. De BioBrigade activatie is ontwikkeld in overleg met Natuur & Milieu en IVN Natuureducatie. Samen met ASN Bank maken de organisaties zich sterk voor een betere biodiversiteit. Afgelopen jaren heeft dat al geleid tot de activatie Vang de Watermonsters waarin mensen worden opgeroepen de waterkwaliteit in hun eigen omgeving te meten.

Ontgiften Met de BioBrigade kunen mensen hun tuin of balkon ontgiften. Natuur & Milieu heeft grootschalig onderzoek gedaan naar het gebruik van gif in de land- en tuinbouw in Nederland en wil kwekers, telers en tuincentra stimuleren duurzaam en gifvrij te gaan werken. ASN Bank is de eerste bank ter wereld die de impact op biodiversiteit op zijn eigen balans heeft gezet met als expliciet doel dat het totaal van alle beleggingen en financieringen van de bank in 2030 een netto positief effect heeft op biodiversiteit.

Credits: Opdrachtgever: ASN Bank Henk de Ligt, Milou Posthumus Reclamebureau: Selmore Creative Agency Strategie: Jeroen Senden, Mara Janssen Creatie: Diederick Hillenius & Hannah Mulder Account: Tom Stoffels, Tess van Oosten RTV Director: Jorieke de Jong Artwork & Illustraties karakters: Maureen van der Hout Motion Graphic: Artbox/Marlies van der Wel Drukwerk: Aeroprint Sounddesign & Muziek: Public Audio Voice-Over: Michael Schaap

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox: